Mercure Fashion Night by Axello

Navštívili jsme večer věnovaný tématu módy a současným módním trendům, pořádaný ostravským hotelem Mercure - Mercure Fashion Night by Axello. Večer byl uspořádán pro partnery a významné zákazníky hotelu.

Minulý týden jsme měli možnost navštívit v Ostravě předvánoční setkání vedení hotelu Mercure Ostrava Center se svými partnery a významnými klienty. Za dobu praxe jsme navštívili bezpočet společenských akcí a večírků a náš pohled bývá často kritický, ale o tomto večeru jsme se rozhodli napsat, protože patřil v kladném slova smyslu k výjimečným. I když jsme byli pozváni nepracovně, předem se omlouvám za profesní deformaci, která následující text ovlivní a doplní. Ostatně i díky tomu tento článek a vlastně i hodnocení vzniká.

Jak už název Mercure Fashion Night napovídá, večer byl tematicky věnován především módě a módním trendům. Celkově program obsahoval jak živé vstupy, doplněné produkcí DJ, tak statické prvky. To chválím, protože tak byl zajímavým nejen pro hosty, kteří využili pozvání k setkání se známými a přáteli nebo k seznámení s dalšími zajímavými hosty a chtěli se především bavit, tak i pro hosty, kteří neměli na večeru své známé a přišli nejen ze slušnosti, ale také právě na základě lákavě připraveného programu.

Zde bych chtěl vyzdvihnout pracovníky hotelu, kteří měli na starost zajištění večera, že i v tomto směru o hosty pečovali, věnovali se jim a také je seznamovali mezi sebou. Ač se toto zdá být pro roli hostitelů samozřejmostí, z praxe vím, že velmi často právě takový zájem o hosty nefunguje. O vztahu k hostům svědčí i skutečnost, že zodpovědní zástupci hotelu všechny příchozí osobně vítali a, jak jsem již zmínil, věnovali se jim i během večera.

Základem úspěšného společenského programu, večírku nebo jakékoliv jiné akce je splnění tři základních podmínek. Dobrá volba místa, catering a program. Než se vrátím k programu, zmíním se o místě a cateringu.

Místo… Večer se konal v prostředí restaurace a baru Janak včetně přilehlého foyer. Při vstupu mě upoutala členitost zvoleného prostoru, což určitě není pro podobné akce výhodou. Jak se následně ukázalo, pořadatelé se s tímto vyrovnali nejen se ctí, ale naopak přizpůsobili organizaci večera danému prostoru tak, že vhodnější prostor by se jen těžko vybíral.
Nebudu se rozepisovat o organizaci, nabídce a průběhu rautu, ten byl připraven profesionálně a na vysoké úrovni. To jsem předem intuitivně i očekával, ale ve třech bodech mě i tak velmi příjemně překvapil.

Raut byl sestaven standardně z předkrmů, zeleninového baru, hlavních jídel, zákusků a ovoce. Samozřejmost, ale předkrmy a zákusky byly servírovány formou „finger food“, což je u mě riziková disciplína.
Nedočetl jsem se nikde na místě a ani na hotelovém webu jméno šéfkuchaře. Jiné restaurace se zaštiťují často právě jmény šéfkuchařů jako záruky kvality. Ne vždy zcela oprávněně. Šéfkuchař hotelu Mercure by si to však zasloužil. A tak zvedneme prapor jako první - pan Michal Vůjtek. Se svým týmem připravil sladěnou sestavu jídel v kvalitě, kterou hodnotím jako výbornou. Nejsem odborník na postupy, úpravu jídla a ani celkovou dokonalost, ale mlsný jazýček myslím mám. Někde se nenajíte dobře, někde nic moc, dnes již naštěstí většinou dobře, často i výborně. A občas, opravdu občas je jídlo rozkoší, vychutnáváte si v posloupnosti jednotlivé chutě - tóny, které spolu vytvoří nádhernou symfonii. Dá se říci Fashion Night do posledního detailu.

Organizace a obsluha. Díky dobře promyšlené organizaci rautu a celého občerstvení nevznikla ani po úvodním pozvání na raut žádná fronta, všeho bylo dostatek i díky neustálému doplňování, použité nádobí nikde neleželo. A přitom obslužný personál fungoval tak, že nebyl k povšimnutí. Což je pochvala. Ale čeho si cením, bylo zvládnutí „finger food“, které představovalo velkou část nabídky. Všeho bylo po celý večer dostatek. Já vím, mělo by to být normální, ale také být nemusí. Viz například zkušenost popsaná v článku "Kdo za to může?" z jiné akce v rubrice "Stalo se".

Bar a nápoje. Organizátoři si příliš práci neusnadnili a neumístili tak v prostoru konání večera nápojové stoly, nápoje byly až na přání rozlévány u barového pultu, který se nacházel v centru dění. Je to samozřejmě mnohem lepší a slušnější forma. Zvláště když nabízíte nadstandardně kvalitní nápoje, které si to zaslouží. Za to, že to byla dobrá volba, může i sehraný tým barmanů, který dbal vedle své práce i na informovanost a zábavu hostů. Navíc vše i s osobním přístupem k hostům zvládali tak, že byl každý téměř hned obsloužen. K tomu napomáhala i jejich „paměť“ a schopnost už očním kontaktem s příchozím hostem odhadnout jeho přání a potvrdit si jej. A co bylo důležité, že až do samého závěru dávali najevo, že se sami svou prací baví, a přispívali tak k dobré náladě večera. A neodpustím si jednu vlastní pochvalu - v nabídce bylo mé oblíbené víno Sylvánské zelené s přívlastkem, pozdní sběr.

Program… Jak již název akce napověděl, program byl přizpůsoben především přívlastku FASHION. Během večera jsme se mohli na stálých expozicích seznámit například s aktuální nabídkou kabelek české značky Dara Bags nebo s produkcí světoznámého výrobce kvalitních křišťálových výrobků Swarovski, milovníci umění mohli ocenit vystavené obrazy Petry Snítilové, jejíž ruka je vedena, podle vlastních slov, Salvatorem Dalí. Svoji nabídku představil i hlavní host večera, AXELLO, jeden z předních českých výrobců dámské elegantní módy, i se svou návrhářkou Markétou Jedličkovou. AXELLO zajistil také hlavní část programu večera, módní přehlídku.

Na úvod přivítal hosty ředitel hotelu, pan Vladimír Šic a sales and marketing manager, pan Radim Slíva. O zábavu hostů se následně svým vystoupením postaral mladý kouzelník Filip Dadej, dále původem jihokalifornská zpěvačka a herečka Teresa Polk nebo hudebník se španělskou krví Adan Sánchez Caro. Kouzelník Dadej pak ještě po většinu večera obcházel hosty a udivoval je svými kousky mikromagie. Přestávky v programu vyplnil reprodukovanou hudbou a o závěrečnou diskotéku se postaral moderátor a DJ Roman Pastorek, známý například z dětského soutěžního pořadu Bludiště, vysílaného na ČT.

Vzhledem k "barevně" postavenému programu ani nepřekvapilo, že během večera proběhla také charitativní akce, kdy hosté kupovali originální kalendáře Balet Baník Ostrava 2018 a přispěli tak dobré věci – výtěžek byl věnován Klinice hematoonkologie Fakultní nemocnice Ostrava.

Program byl opravdu bohatý a každý si v něm určitě našel i svůj šálek kávy. Doposud jsem jen chválil a chválil a aby to bylo spravedlivé, k programu mám dvě výtky. Módní přehlídka byla z pohledu udržení zájmu příliš dlouhá a pánská i částečně dámská část diváků ke konci přesunula svou pozornosti spíš k samotným modelkám než předváděným modelům. Jistě by pomohlo rozdělit vlastní přehlídku na dva nebo více vstupů nebo oživit nějakým „rušivým“ prvkem, který by pobavil a restartoval pozornost. Na obranu hlavní organizátorky večera musím říci, že v programu byl pro přehlídku vyčleněn prostor do 30 minut, který ale byl bohužel přetažen.

Zklamáním večera byl pro mě DJ, který i díky svému známému jménu měl být garantem co nejlepší atmosféry a hlavně zábavy a plynulého provázání celého večera. Místo zábavného moderátora však večer uváděl moderátor jak z televizních zpráv. A kdyby nedošlo k nenápadné intervenci organizátorů, tak příjemný večírek skončil výrazně před půlnocí, protože místo DJ řídil na pódiu hudební produkci „pouštěč“ skladeb. O profesionalitě hovoří i vyřčený argument, že hosté „se neznají, tudíž stejně tancovat nebudou“. A k čemu jinému si potom zvete a platíte DJ‑e profesionála? Přitom vzhledem k tematickému zaměření večera většinu mezi hosty tvořily dámy, které se i během reprodukované hudby o pauzách „vrtěly“ v rytmu. Po „probuzení“ DJ‑e však večer nabral správný směr a neznající se hosté „překvapivě“ zaplnili parket. A kdyby nebyla produkce ukončena samotným DJ‑em přibližně v půl druhé, asi by se zábava ještě protáhla. Osobně si myslím, že ve správnou chvíli se má program ukončit, ale co považuji za nevhodné a neprofesionální, je odpovědět na žádosti hostů o prodloužení tak, že měl skončit už dříve, že byl zaplacen jen do určitého času. Hosté nejsou jeho plátci! Je zcela běžné a normální, že o konci večera rozhoduje organizátor. Ze své praxe mohu říci, že většina DJ byla zvyklá vystupovat na eventech s tím, že při dobré zábavě automaticky sami „přetahovali“, protože se lidé bavili a to je jejich poslání i koníček. Tedy měl by být. A slušností nás, organizátorů, je po dohodě s klientem je za jejich dobrou práci i nad rámec dohody odměnit.

Zmínil jsem se o třech podmínkách úspěšného večera - prostoru, cateringu a programu. U všech bylo vidět, že se jim organizátoři věnovali s nejvyšším soustředěním a úspěšně. Jelikož jsem měl možnost do zákulisí přípravy a realizace trošku nahlédnout, mohu za dobře odvedenou práci a nadšení pro věc vyjádřit uznání jmenovitě slečně Petře Godulové, pracovnici oddělení marketingu a obchodu. Žádná profesionální produkční ani eventové agentura, jen zapálený člověk s vrozeným citem a nadáním pro organizaci akcí. Tím nesnižuji práci celého kolektivu, jež byla zřejmá, jen vyzdvihuji šedou eminenci, která skryta v pozadí nebývá vidět, ale tahá za pomyslné nitky. Jestli budete někdy chtít pořádat v hotelu Mercure nějakou akci, s klidným svědomím svěřte návrh, přípravu a i celou organizaci přímo jeho pracovníkům. A malá rada stárnoucího matadora v oboru nastupující kolegyni. Nebojte se vystupujících hvězdiček ani hvězd, je to Vaše akce a zodpovědnost a jen Vy víte, co a jak má být, tak je dirigujte.

Ještě se chci na chvíli zastavit u všech zaměstnanců hotelu, kteří měli na starost zajištění průběhu večera a jeho organizaci, protože to současně ukazuje na úroveň péče věnované hostům hotelu a chodu hotelu i v běžném provozu. Už jsem se zmínil o sehraném týmu kolem cateringu, na baru a o organizátorech večera, tak ještě několik postřehů, ale důležitých.

Atmosféra, nebo chcete-li duch místa, neuchopitelné pocity, které nejvíce rozhodují o spokojenosti či nespokojenosti návštěvníků. Jedním z nejvíce určujících prvků je právě personál a jeho práce, vystupování a přirozené, vstřícné chování. U většiny hotelů personál plní své úkoly svědomitě a na odpovídající úrovni a vše je v pořádku, jako host se cítíte dobře až skvěle. To by měla být samozřejmost. Pak jsou ale zařízení, kde cítíte napětí a někdy až neskrývaný nezájem jednotlivců o hosty, o vykonávanou práci nebo až negativní vztah k místu, které zastávají. Je ale naopak i pár takových zařízení, a bohužel jich není mnoho, kde sehranost týmu, společný zájem o hosty a přirozenost jejich práce vytváří pocit, že jste mezi přáteli, mezi lidmi, kterým na Vás opravdu záleží a jsou rádi, že jste je navštívili. Donutí Vás usmívat se a cítit se stále v pohodě. Asi každý občas takový pocit máte, když navštívíte hotel nebo restauraci a cítíte se tam jako doma. A troufám si říci, že toto v hotelu Mercure v Ostravě pocítíte a rádi se budete vracet.

K Vašim kladným pocitům přispějí i některé nadstandardní a neočekávané služby. Jedna z mnohých, která mě potěšila a jako profesionál v oboru ji velmi oceňuji. Jestli se někdy ubytujete v hotelu Mercure a u bohatě připravené snídaně si necháte připravit přímo kuchařem omeletu, volské oko nebo hemenex, nebude to kuchař, kdo Vám jídlo před Vašimi zraky připraví. Protože až Vám s úsměvem popřeje krásný nový den a představí se Vám, zjistíte, že Vás obsluhuje přímo ředitel marketingu, obchodní ředitel nebo sám pan ředitel hotelu.

Přemýšlím, jak pokud možno smysluplně uzavřít tento příspěvek, a nic mě nenapadá. Vše důležité i s několika příslovečnými „třešničkami na dortu“ vypověděl sám za sebe hotel Mercure Ostrava Center a jeho personál.

Fotogalerie:

Napište nám

Napište nám

Jméno:
Email:
Telefon:
Zpráva:
Opište kód: captcha